072-3306067 ייעוץ עם מומחה

כך תהפכו את חנות החזית שלכם למקורית ואטרקטיבית

מהי חשיבות עיצוב חזית החנות עבור השיווק ואיך ניתן לעשות את זה? כל התשובות וגם לא מעט רעיונות – ממש כאן.

המפגש הראשון של הלקוחות עם המוצרים שאתם מוכרים מתרחש עוד הרבה לפני שהם נכנסים לחנות, לבית הקפה, או למסעדה שלכם ולא פעם הוא מתרחש אפילו כשאתם סגורים. לא בכדי הפכה ההשקעה בחלונות הראווה להשקעה משתלמת במיוחד. 

אבל… כאשר מדובר בחנויות רחוב, רבים אינם מודעים לכוח השיווקי הרב (והלא מנוצל) שיש להם מעצם מיקומם בחזית הרחוב וחושבים בטעות שרק באמצעות חלון ראווה ניתן למשוך לקוחות. וחבל שכן, עיצוב חכם של חזית החנות שעושה שימוש בשילוב של צבע ותאורה יכול לעשות פלאים מבחנה שיווקית גם אם אין לכם בכלל חלון ראווה.  

 

למה כדאי להשקיע בחזית החנות?

חזית החנות היא למעשה ‘כרטיס הביקור’ של העסק שלכם והמפגש הראשון שלכם עם הלקוחות הפוטנציאלים, לא רק כשהעסק פתוח אלא גם (ואפילו בעיקר) כשהעסק סגור. 

תדמיינו לעצמכם רגע את הסיטואציה הבאה: אתם מטיילים להנאתכם בערב או בסוף השבוע ונתקלים בחנות סגורה שהחזית שלה מעוצבת בצורה מקורית ומושכת את העין. לא תעצרו? סביר להניח שכן ורוב הסיכויים שגם תצלמו ליד זה ותעלו לרשתות החברתיות, לא ככה? 

נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא שבניגוד לחלונות ראווה, שאכן מושכים את העין וחשוב להשקיע בהם, חזית החנות אינה דורשת פעולה אקטיבית או הצצה מעבר לזכוכית ומבחינה פסיכולוגית המפגש שלה עם עוברי האורח הוא ישיר יותר, ללא חוצצים. מבחינה שיווקית יש לכך יתרון גם במשיכת תשומת הלב וגם בחיבור המיידי שנוצר עם מי שמביט עליה. 

 

איך להפוך את חזית חנות הרחוב לכלי שיווקי יעיל?

בעיצוב כמו בעיצוב, אין באמת גבול למה שניתן ליצור ולדרכים שבהן ניתן להפוך את חזית החנות לכזו שמושכת את העין ו”מפתה” אנשים לשתף את התמונה שלה ברשתות החברתיות, להיכנס ולחזור אליה, ותכף ניתן לכם גם כמה רעיונות. אך לפני שמגיעים לשלב היצירתיות, ישנם כמה כללי בסיס שכדאי לקחת בחשבון:

  • לזכור שמדובר בעיצוב חיצוני – המשמעות היא שהתאורה צריכה להיות תאורת חוץ ושהעיצוב צריך לבלוט לאורך כל שעות היום והלילה. 
  • לקחת בחשבון את האפקט של התאורה – יש המון סוגים של תאורה וכל גוף תאורה ואפילו זווית התלייה משפיעה על העיצוב כולו, ולכן חשוב בעת התכנון לראות את התמונה הכוללת ולקחת בחשבון את כל ההיבטים.
  • לקחת בחשבון את מראה חזית החנות בכל המצבים – כשהחנות פתוחה, כשהחנות סגורה במהלך היום (סופ”ש למשל) וכשהחנות סגורה במהלך הלילה. עיצוב חכם יכול וצריך להתאים לשלושת המצבים האלו ואף להשתנות ולהפתיע בכל אחד מהם. 
  • להתאים למותג ולמוצרים שאתם מוכרים – המראה של חזית החנות צריך לרמז על מה שקורה בתוכה (בעיקר כשהיא סגורה) ולכן כדאי להקדיש מחשבה מוקדמת ולעצב אותה כך שתשקף את רוח המותג ותרמוז על מה שקורה בפנים.

 

רעיונות לעיצובים מקוריים של חזית החנות

כדי להמחיש לכם טוב יותר למה אנחנו מתכוונים וגם כדי לעזור לכם עם קצת השראה, ריכזנו עבורכם כמה רעיונות לעיצובים מקוריים ושונים של חזית החנות, שמשלבים תאורה וצבע, עבור עסקים מסוגים שונים:

אווירה ביתית ושכונתית

כדי ליצור אווירה ביתית ושכונתית, אפשר להתקין מעל דלת החנות (או בית הקפה), ממש במרכז, גוף תאורה תלוי שאלומת האור שלו מכוונת כלפי מטה ויוצרת זווית משולשת, שאותה תוכלו להשלים ולהדגיש באמצעות צביעת הקיר בצבע בולט (צהוב למשל) ברוחב פסי המתאר של אלומת האור. 

אווירה קסומה ומסקרנת

כדי להעניק לעוברים ולשבים תחושה קסומה ומסקרנת, שדומה מאוד לחוויית הילדות הזכורה המאפיינת קבלת ממתקים, שוקולדים ומתנות, תוכלו לתלות מסביב לכל חזית החנות שרשראות נורות קטנות שיעניקו לה מראה אגדתי וחגיגי, במיוחד בשעות החשכה.  

אווירה “מחוספסת”

כדי להעניק לחזית החנות מראה מחוספס בסגנון גראז’י, תוכלו לצבוע את חזית החנות בצבעים המאפיינים את הז’אנר (כמו אפור בטון) ולצייר נורות פשוטות עם הילת האור מסביבן, כשהנורות עצמן הן כמובן נורות אמיתיות שייצרו תחושה מחוספסת ויעוררו סקרנות. 

חלון ראווה “חלופי”

חזית החנות יכולה כאמור לשמש כחלון ראווה מקורי ואטרקטיבי, ובדומה לחלון ראווה תוכלו לעצב אותה כך שתרמוז או תשקף את סוג החנות והפריטים שנמכרים בה. כך למשל: 

  • חנות נעליים – משני צידי החנות תוכלו לצייר נעליים בסגנון שאתם מוכרים (כשכיוון ההליכה מכוון כמובן אל החנות) ולהאיר אותן באמצעות נורות קטנות שישתלבו כחלק מהציור. כך למשל בנעלי ספורט תוכלו להשתמש בפס תאורה דק במקום שרוכים, בנעלי עקב תוכלו להשתמש בתאורה שקועה כעקבים וכך הלאה. 
  • חנות לכלי בית – כאן תוכלו לצבוע את הדלת כך שתראה כמו מרק מבעבע או תבשיל אחר, ומסביבה לצייר סיר או צלחת (המראה הסופי ייראה כמו תבשיל בתוך סיר), כשהתאורה יכולה לבוא כאן לידי ביטוי כדי להדגיש את התבשיל עצמו. כך למשל נורות צבעוניות קטנות כדי ליצור “אדים”, או תאורה מוסתרת שתיצור מראה של “עשן”.
  • חנות ספרים – כאן שילוב נכון של צבע ותאורה יכול ממש לשנות את הנראות בכל שעה ובכל מצב. כך למשל תוכלו לצייר את חזית החנות כספר פתוח עם איורים שונים בתוכו ובאמצעות משחקי תאורה, להדגיש אלמנטים שונים מתוכו. כך בשעות היום יתקבל מראה אחר ואילו בשעות הלילה, יתקבל מראה שונה לחלוטין. 

מגניב ופשוט, נכון?