fbpx
072-3306067 ייעוץ עם מומחה q

תתחילו להתרגל: פלטת הצבעים החדשה שעתידה לככב ב-2022!

רגע לפני שמסתיימת לה שנת 2021, הוציאה חברת פנטון העולמית “אזעקת טרנד” לאחת מפלטות הצבעים שעתידים לככב בשנת 2022 המתקרבת. מהם הצבעים ואיך תוכלו לשלב אותם בבית כבר מעכשיו? כל הפרטים!

אחרי שנתיים סוערות במיוחד שבהן נאלצה האנושות כולה להתמודד עם מגיפה עולמית, נזקים עצומים כתוצאה ממשבר האקלים וגם לא מעט מלחמות, חשפה השבוע חברת פנטון העולמית כי אחת מפלטות הצבעים שעתידות לככב בשנה הבאה (2022), היא Clarify – פלטת צבעים שקטה ורגועה שמורכבת מגוונים נקיים, אווריריים ו”בתוליים” מאוד, שמסמלים ומשרים אווירה של מרחב בטוח ורגוע, כמעט מדידטיבי, שבו אנחנו יכולים לקחת אוויר, לנוע בחופשיות ולהירגע מהסערות שבחוץ. 

שקטים, אווריריים ומרגיעים: הגוונים שמרכיבים את פלטת הצבעים Clarify

 

פלטת הצבעים Clarify מורכבת משישה גוונים שונים אך דומים, שלכל אחד מהם יש השפעה אחרת על האווירה בחלל וששילוב ביניהם יוצר את האווירה השלווה שאנחנו כל כך צריכים: 

  • לבן בהיר (Bright White)  
  • לילך מושלג (Lilac Snow) 
  • ירוק מפרצי (Bay) 
  • מתכת קריסטלית (Lead Crystal) 
  • צהוב שקוף (Transparent Yellow)  
  • אגס (Pear)  
  • תכלת בריזה (Nantucket Breeze) 
  • אפור ענן (Nimbus Cloud) 

 

על פי ההסבר של מומחי הצבעים של החברה, ההשראה לכל הצבעים שנבחרו נלקחה מהבסיס האיתן של הטבע ומהחומרים העמידים שאינם שבירים או ארעיים מידי, כשהחידוש הוא בגימור המבריק העדין שעוטף אותם – הלבן הבהיר הוא הגוון המרכזי שמסמל את תמצית הניקיון ומשדר מסרים מרעננים ואופטימיים של “התחלה חדשה”; גווני הפסטל הצבעוניים הם גוונים שמופיעים בדרך כלל מסביב לאלומת אור לבן בהיר, חלקם באופן בולט שמזכיר את הגוונים המבריקים של הפנינה וחלקם באופן כמעט שקוף; והגוונים האפורים מחזקים ומעניקים עומק לגוונים הבהירים האחרים. 

 

 

איך לשלב את הגוונים החדשים בחלל?

החדשות הטובות הן שבניגוד למגמות צבע אחרות שבהן היה צורך בשילוב דומיננטי של הצבע בחלל, כדי להשיג את האפקט הרצוי שמעניקים הגוונים האלו לאווירה הכללית, די בשילוב עדין של פריט עיצובי אחד או יותר בגוונים האלו בעיצוב הקיים. הרוך של הגוון עצמו בשילוב הברק המיוחד והעדין כבר יעשה את שלו. כך למשל:

 

צביעת קיר אחד

צביעה של קיר אחד, מרכזי או צדדי, יוסיף לחלל ייחודיות שקטה אבל בולטת, בין אם תצבעו אותו בגוון פסטל אחד ובין אם תבחרו בשילוב של כמה צבעים. הבחירה בגוון עצמו תלויה כמובן בסגנון העיצובי הכללי של החלל ובטעם האישי שלכם, אבל כל צבע שתבחרו ישרה על החלל את האפקט האווירתי הרצוי. 

 

[עיצוב: גזוזטרא-אדריכלות | צילום: ברוך גרינברג]

 

תוספת פריטי עיצוב בגוונים פסטלים מבריקים

אם לא מתחשק לכם לצבוע קירות, תוכלו להוסיף לחלל פריט עיצובי אחד (או כמה) בגווני הפסטל האלו: כיסאות, כריות נוי, גופי תאורה, שטיח, מדפים וכדומה. האפקט שמתקבל הוא מיידי, וההמלצה שלנו היא לשלב בין כמה גוונים יחד. 

 

[עיצוב: גזוזטרא-אדריכלות | צילום: ברוך גרינברג]

 

מאוורר תקרה!

אחד היתרונות העיצוביים הבולטים ביותר של מאווררי התקרה, הוא שניתן להחליף אותם בקלות ובמהירות בלי להוציא סכומי כסף גדולים. המשמעות היא שגם אם לא מתחשק לכם לשנות את העיצוב של החלל, אבל אתם כן רוצים להוסיף את הטאצ’ החדש והמרגיע הזה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתקין/להחליף את מאוורר התקרה שלכם במאוורר תקרה בגוון פסטלי. מאוורר תקרה צבעוני ומעוצב משפיע על המראה של החלל כולו, גם אם הוא הפריט היחיד הצבעוני בחדר, כך שתוכלו להרוויח את כל היתרונות בלי להתאמץ.

 

[עיצוב: ליאת בעבור ברנס | צילום: שי גיל]

 

 

כמו שאתם ודאי שמים לב, הגוונים החדשים משתלבים נהדר בכל חלל ולא מעמיסים עליו, להפך. הם “מרגיעים” את האווירה ומוסיפים צבעוניות רכה ושלווה, אך גם אופטימית ואנרגטית. בדיוק כמו שצריך כדי להטעין מצברים בתקופה הזו.